Etichete

, , , , , , , ,

5

O mie de români, fără mici, muştar şi manele!

-Bună ziua! Facem un sondaj. Vrem să aflăm care sunt calităţile românilor.
-Oho, lista e lungă! Românii sunt inteligenţi, ambiţioşi, descurcăreţi, sensibili (e şi asta o calitate), generoşi, muncitori, talentaţi, cu bun-simţ.
Sâmbătă, 27 aprilie 2013, am avut plăcerea şi şansa de a petrece câteva ore, înconjurată de astfel de oameni, la cel mai mare Seminar din România, Merit, Vreau şi Pot mai mult! (pe scurt: MVP), susţinut de trainerii de la Accelera Business Strategy: http://www.accelera.ro, https://www.facebook.com/MeritVreauSiPotMaiMult.
Am fost decât doar o mie de persoane. Afară mai aşteptau câteva milioane, dar sala nu a fost suficient de încăpătoare pentru toţi.
De ceva vreme încoace, dezvoltarea personală a devenit un trend (pe româneşte, o modă) în ţara noastră. E „super” să participi la cursuri predate mai mult sau mai puţin ca la carte, chiar dacă ajungi acolo cornută feminină şi revii acasă cornută masculină (sunt păţită: „Fusei, văzui, plecai”). Tot „super” este şi să asculţi/citeşti părerile cercetătorilor (musai britanici sau americani) despre cum să-ţi organizezi timpul, banii, într-un cuvânt: viaţa.
Când prietenele mele, Nicoleta şi Zorina, mi-au povestit despre prima sesiune MVP (la care participaseră), n-am stat prea mult pe gânduri şi am decis: “La a doua nu mai lipsesc!”
Norocul a făcut ca o altă prietenă, Antonia, să mă sune acum câteva săptămâni şi să-mi spună: „Vezi că te-am înscris la seminar, pentru că m-au întrebat dacă pot să mai vin cu cineva. Te-am recomandat pe tine”. Hai, sărut-mâna!

Şi-a venit ziua cea mare, ziua în care am aflat:

  • că bunul-simţ nu le este străin românilor;
  • că sunt înconjurată de oameni deştepţi, muncitori, care nu folosesc „sacoşa de rafie” nici măcar la cumpărături, oameni de la care am ce învăţa;
  • că românul este generos, iar sfaturile nu costă. Seminarul este şi va rămâne gratuit, deşi mi-aş fi „rupt” din fondul alocat investiţiilor (10-15%), pentru a participa la evenimentul dedicat (pe bune) dezvoltării personale;
  • că rezultatele pozitive apar după multe ore de muncă (pentru proiectul Nicoletei au fost alocate cam 360 de ore=21.600 de minute=1.296.000 de secunde);
  • că banii obţinuţi se economisesc (mai întâi) şi se cheltuiesc (ulterior), nu înainte de a investi o mică parte din ei;
  • că important este ce vrei tu, nu ce spun alţii că/să „vrei”. În cazul meu, dovada recentă a fost decizia fermă de a participa (acum o lună şi ceva) la cel mai important concurs naţional de bloguri, fără a ţine cont de „încurajările” celorlalţi („Te vei chinui degeaba timp de o lună, concursul e aranjat!”, „Hai, măi, tată…în loc să faci ceva serios…te găsi scrisul?”). Rezultatul? Un loc printre primii zece clasaţi (din 171 de bloggeri), o diplomă trimisă de organizatori pe adresa părinţilor mei, diplomă pe care tata mi-a citit-o la telefon cu vocea tremurândă, notorietate în cadrul blogosferei româneşti etc. Nu mă opresc aici. Mai am multe idei şi proiecte în minte.
  • că putem relaţiona, convieţui, chiar dacă suntem diferiţi;
  • că relaţia părinte-fiu/fiică/fii/fiice se poate îmbunătăţi când avem la îndemână Trusa magică;
  • că nu s-a gândit nimeni (până acum) să realizeze un top al oamenilor deştepţi din România. Las’ că m-am gândit eu!

TOP 19.000.000 de români deştepţi (domnule Comănescu, de data asta am ghicit numărul. Au mai făcut-o şi alţii acum ceva vreme, aşa că nu e de condamnat :D):

Bogdan Comănescu
Paul Adrian Costin
Amada Bălţăţeanu
Octavian Grozea
Ovidiu Atanasiu
Cătălin Dumitru

…şi lista este deschisă.

Concluzia?
Am luat hotărârea de a participa la toate seminariile MVP viitoare (aduc şi întăriri), pentru că Vreau, Pot (foarte mult) şi Merit să mă relaxez într-un hamac, la umbra Palmierului, cu un Green Apple sub nas. Unii ştiu despre ce vorbesc. Ceilalţi vor afla peste 3 luni=92 de zile=4.416 ore.

