Etichete

, , ,

Graphic1

Nu „mă dau banii afară din casă”, dar m-am gândit să-mi cumpăr mobilă nouă. Un prieten s-a oferit să o confecţioneze la comandă, aşa că eu trebuie doar să calculez dimensiunile, să aleg modelul, culorile etc.
Materiale necesare:
– ceva fonduri, „după buget, coane Fănică”;
– inspiraţie;
– pal melaminat debitat la… ml?!
„Debitare Pal şi aplicare cant ABS, grosime 0,4 cm, 1 RON*/ml”.
Cu ce l-or măsura înainte de debitare, cu un pahar Berzelius?
Nu am fost fanul numărul unu al matematicii, dar măcar mi-a rămas în minte faptul că ml este simbolul pentru unitatea de măsură a capacității egală cu a mia parte dintr-un litru, adică mililitru.
Ştiu că la Hanul Berarilor Interbelic există în meniu „bere la metru” (echivalentul a patru litri de bere, distribuiţi în zece halbe, care încap pe o scândură lungă de un metru, adusă de ospătar la masă), dar aici este vorba despre o licenţă poetică, despre o strategie de marketing.
Nu este prima oară când întâlnesc forma aceasta, ml, utilizată drept prescurtare a formei metru liniar.
„Postav albastru pentru masă de poker, preţ per ml.”
„Preţul autocolantului este de 3 euro+TVA/ml.”

*Precizare: RON nu există în vreun dicţionar. Este un cod ISO stabilit de Banca Naţională în 2005, în urma reformei monetare. Nici ROL nu există în dicţionare. Moneda românească a rămas tot leul.

