Etichete

, , , , , , ,

IMG0093A

Am împrumutat de la prietena mea o carte. Cum era cu dedicaţie, am citit şi paragraful de pe prima pagină: Familiei X, cu mulţumiri pentru colaborare şi promtitudine!
Când am citit promtitudine, mi-a venit în minte o întâmplare de acum câţiva ani, când lucram în tipografie. Aveam de tipărit 100.000 de fluturaşi (flyere pentru generaţia romengleză) pentru o firmă cu domeniul de activitate reparaţii calculatoare. Clientul ne-a lăsat pe noi să realizăm grafica, iar graficianul a scris Oferim seriozitate şi promtitudine. La mine au ajuns abia după ce fuseseră tipăriţi, pentru a face avizul de predare a mărfii. Ţin minte că m-am tăvălit de râs vreo 10 minute după ce am citit textul. Veselia n-a durat prea mult, pentru că a trebuit să-i refacem şi valoarea lor ne-a fost scăzută tuturor din salarii.
Corect:
PROMPTITÚDINE, promptitudini, s. f. Însușirea de a fi prompt; rapiditate (și punctualitate) în executarea unui lucru. Din fr. promptitude, lat. promptitudo, -inis. (sursa DEX)
Cât priveşte pronunţia, hai că nu e aşa greu! Luaţi exemplu de la cei care sparg seminţe şi scuipă cojile pe jos: Ptiu! Ptiu! Ptiu!

